Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 26 augusti 2011

Fredag igen...skönt


Har varit så trött i veckan. Efter en dag i vid Sunderbyns folkhögskola på konferens, så blev det sova middag i flera timmar igår, nog så länge. Men jag somnade utan problem ändå. Det var väl därför jag vaknade så tidigt idag och inte kunde somna om.

Men ikväll ska jag och maken ha en myskväll. Laga god middag, sedan ska vi massera varandra. Men vi har kommit fram till att jag måste börja massera, för börjar han, så somnar jag och då får han ingen massage, skratt.

Skolan har börjat igen för yngsta bonusdottern och övriga ungdomar arbetar. Sommar och semester är vardag igen, på gott och ont.
Livet är hemma går lite upp och ned av olika anledningar. Ser att maken är trött i sinnet. Gör vad jag kan för att ge han den energi han så väl behöver. Men livet är ju som en berg och dalbana.
Vi har nog gått igenom mer under dom här sex åren tillsammans än vad vissa gör under ett helt liv och vi ser att vi klarar det. Älskar den mannen. Men ibland blir vi lite trötta, mentalt.
Men vi har våra underbara ungdomar, våra familjer och härliga vänner. Vad skulle vi göra utan dom.

Får se hur hösten blir.

Nu är det i alla fall klart att vi får en Koiker hundvalp, en hane. Får komma och titta om ett par veckor. Det kommer att bli en fin energi kick i vår familj. Undrar om katterna tycker detsamma ;)?! Men jag tror inte att det ska bli något problem, vi har så snälla katter och de har träffat hundvalpar förr.

Äldsta sonen har sökt jobb på Malta, så han kanske flyttar dit ett tag. Han har tre kompisar där, som redan arbetar där. Känns spännande för honom. Även för mamman av andra skäl. Men jag skulle bli så glad för hans skull om han fick jobb där. Han är min kämpe.
Är så glad att jag har mina underbara goa söner. Som håller ihop i vått och torrt och stöttat varandra genom livet. De har så fina band.

Alla i familjen sover ännu men ska snart upp, skönt denna lilla stund på morgonen i lugn och ro. Bara jag och katten Felix är uppe :) Ingen av ungdomarna är något speciellt munter på morgonen, ffa inte våra 92:or, så det är ganska skönt när de dragit iväg. mot jobbet, så att vi andra får morgonro.

Idag ska jag och min kollega bjuda vår vikarie på lucnh, hon slutar hos oss. Hon är så gullig och har gjort ett mycket bra jobb, för att vara ny utbildad. Det kommer att gå bra för henne. Men så hade hon mig som handledare hahahaha.

Ska visst bli varmt och härligt väder i helgen. Känns bra.

Nä, ska sätta på kaffe och ta fram lite frukost åt våra arbetande ungdomar men det är bara sönerna som äter, bonusdottern vill inget ha på morgonen, hon sover hellre lite längre. Skulle aldrig gå för mig, jag måste äta fast jag inte är hungrig, annars far mitt blodsocker och humör i botten ;)

Ha det så gott alla!





Inga kommentarer: