Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 17 april 2011

En tung vecka....

Ibland blir inte livet som vi tänkt oss. Mitt i livet som vi springer omkring i, så får en familjemedlem det jobbigt och allt som kändes viktigt är inte så viktigt längre.
För oss har det varit en tung vecka. Helgen som kom var en välbehövlig återhämtning, och vi fick alla ladda batterierna.

http://camillawestling.blogg.se/images/2010/mondays-suck_33942526_115398755.gif

Men allt går åt rätt håll och hon får den hjälp hon behöver. Men det är klart att det påverkar oss alla. Men det får ta den tid det tar, det viktigaste är att hon ska må bra igen. Just nu är det prio 1.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0Snga9VKV0TPGZtbA6w1YUMqLWb-0DIl5LqqJ-hr3JPegKMOAgg&t=1

I en stor familj som vår, så är det inte alltid så att alla är på topp. Men vi har varandra och kan ge varandra det stöd man behöver. Att finnas till för varandra och ge varandra en värmande kram när det behövs, finns i vår familj.


Vi har dock varit på dop i helgen och det kändes som en ljus punkt i tillvaron. Det var så fint och det var så roligt att få vara med om denna stund.

Stora syster till hon som döptes är en liten sångfågel, och hon sjöng så fint för sin lillasyster. Inte ett öga var torrt i kapellet. En stor röst i en liten söt tjej.

Här är de söta stora syskonen till hon som döptes. De är hur fina som helst.


En helg där en del av oss varit ganska trött och slut, har gått i lugnets tecken. Fast lite fick vi gjort, som tvätt av kläder, strykit, dammsugit. Maken har bytt däck på bilarna. Lite sådant som måste göras, fast saker och ting händer omkring oss.
Killarna har varit på språng men yngste sonen har pluggat matte emellanåt. Bonussonen har kommit för att vara här under påsken.
Pratat med lillebror och sagt att jag och maken kommer och hälsar på helgen efter valborgsmässoafton. Den helgen tar jag och maken en weekend i Stockholm, vilket känns välbehövligt. Detta var planerat sedan tidigare och passade väl in nu.

Maken och bonusdottern har åkt, så jag blev ganska rastlös. Så jag slog till och kokade lingonsylt, som bonussonen verkar älska. Det går åt en hel del vid middagarna. Men nu finns det så det räcker =).
Jag får dock mycket gjort när jag blir rastlös men sönerna tycker att jag kan bli lite jobbig när jag drar in dom i mina projekt =) Fast idag har de klarat sig. Får ser hur resten av veckan blir.

Nu tar vi nya tag med veckan som kommer.

Var rädda om varandra och ge varandra många kramar.

3 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. tack för dina goa ord.. joo, det är inte så ofta man är in å kikar hos andra numera.. det är mycket som händer å sker, å allt på samma gång verkar det som...
ser ju att det verkar vara samma hos er, å plötsligt kommer vardagen och verkligheten ikapp en å man slås ner som en klubbad säl..

Imorrn har vi sorg hemma hos oss..
vi har beslutat att låta en av våra gooa fina schäfertjejer, Bianca få prova bo hos min brorsdotter, 2v till å börja med..
men guu, vad jag har ångest, fast jag vet att allt är för hennes skull, hon trivs ju inte riktigt i flocken, om än jag tycker att hon verkar må bättre nu..kanske är det bara för att det närmar sig å provflytta.
Hoppas såååå mycket att hon ska kunna bo där, att hon ska få må gott, bara bli ompysslad, få all kärlek själv å inte dela med 3st till.. men guu vad matte kommer sakna henne..lider redan nu.
Då jag vaknat imorrn, ska hon absolut ha den bästa å finaste omsorg och värme, kärlek som går..vill bara vara henne nära nu, usch, de känns inte alls trevligt de här =´((

Menmen.. vad gör man inte för att ens små älskade hundar ska få må bra.. allt för dom.<3<3<3

Hoppas dina bonusbarn blev glada för sylten.. sååå gott med hemgjort.
Ha de superbra, å hoppas allt löser sig för den som inte mår så bra.. kram Helén.

Lilla strumpen - casu consilio sa...

Hejsvejs! Det var jättekul att ni ville komma på dopet och jag tycker verkligen att vi hade jättemysigt! =)

Hoppas det blir bättre med bonusdottern snart och både du och jag vet ju att det inte alltid kan vara så lätt att se ljuset i tunneln men att det ju faktiskt finns där även om det inte syns! Det är tur hon har er alla som kan hjälpa henne på vägen dit! =))

Krama henne från mig =)

Kram till er alla! <3

Maja Stokk / eyovine sa...

Ja det har varit en tung vecka. Men tack och lov så finns så många runt omkring som stöttar. Är helt övertygad om att allt blir bra. Tusen tack igen för att jag åter får befinna mig under ert tak i några dagar.

Kramiz Maja