Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 24 april 2011

Påsken 2011 med härligt väder =)

Det är ju en sen påsk i år, så lite konstigt känns det ju att sitta ute i bara t-shirt runt eldstaden. Här brukar vi ju sitta fullt påklädda i vinterkläder och grilla korv. Är hos bästgrannarna som kan kratta sin går när dom vill, snön bara försvann för dom för flera dagar sen. Grannen åt dom krattade sin gård hela gårdagen. Vi har olika nöjen på påskafton =)


Koncentrerade herrar, det är viktigt hur korven grillas, eller hur?!


Två av våra söta ungdomar vid grillplatsen, yngste sonen fick det lite rökigt. Bonus sonen var inte hungrig just denna stund då korven skulle grillas. Han kom när vi plockat ihop. Äldste sonen var på stan, skulle inhandla starkare dryck på kvällen. En kompis fyller år och det måste firas.

Här sitter vi och njuter i den härliga värmen, ger oss hopp om den kommande sommaren. Herrn i huset jobbade dock, så han anlände inte förrän till påskmiddagen. Men vi reder oss ganska bra ändå =)


En gammal vän kom på hastigt besök. Var ute och körde motorcykel. Frun jobbade och sedan skulle hon till hästen, så då passade han på att vara ute med sin MC. Själv är jag inte så förtjust i dessa fartvidunder, ja, inte hästar heller. Men MC känns farligare än en häst, desstutom är hästar vackrare. På MC är man ju så oskyddad i höga farter, inte klokt egentligen.

Senare på kvällen blev det påskmiddag, med allt som hör till en påskmiddag , så vi var mätta och belåtna.
Mina killar drog på fest. Vi övriga spelade Buzz och det var rätt kul. Jag har i alla fall hittat en som är en dåligare förlorare än mig hehehe, huset kvinna i granngården =) Kändes riktigt skoj.

Ja, påsken har gått i lugnet tecken för oss. Ja killarna har varit på lite bastupartyn och dylikt men det hör ju ungdomarna till. Vi övriga har ätit gott alla dagar. Hörom dagen åt vi sushi igen och till de som inte åt, blev det ostfylld lövbiff. Mycket spel har det blivit men i övrigt bara tagit det lugnt. Ja, förutom tvättat bilar, vikt tvätt och hängt tvätt, borstat av altan, lagat mat och dylikt. Men vissa saker måste ju göras. Skulle jag inte tvätta skulle vår hus svämma över.

Har även varit och tagit bort höstblommorna på min första mans grav och satt dit fina gula påskliljor. Det sken upp så fint. All snö är borta från kyrkogården, det var så fint där, påskliljor lyste nästan över allt. Varje gång man varit på graven, följer så många tankar med en, hur livet kan förändras på kort tid.

Huset är upp och ned, hur ostädat som helst, men helgerna har bestått av familjeomhändertagande, fjällen, påsk, sedan blir det valborgs och Stockholm. Så när det ska städas i detta hus har jag ingen aning om och även fast det inte är viktigast, så gör det mig stressad. Kan inte riktigt koppla av då det är smutsigt hemma.
Dessutom är det full rulle på jobbet och har fått jobba över en hel del, suck. Även hemma har vi ju det känslomässigt lite upp och ned, så jag måste säga att jag är helt slut. Sömnen har blivit påverkad och det blev åter en natt med lite sömn, vilket inte är likt mig. Så jag är dödstrött på kvällarna, somnar och sedan vaknar jag. Hmmm, kallas detta inre och yttre stress. Precis det jag jobbar med mina patienter. Nu vet jag ju vis av erfarenhet att det mesta löser sig, även om livet stundtals är mörkt och tungt. Vi har lyckats gå vidare tidigare, så blir det även denna gång. Men jag måste ta tag i min stress, men först ska huset städas innan det gror igen. Det är lättare då att varva ned. Får se när tillfälle ges.

Som tur är ska jag och maken till Stockholm på tu man hand. Det är väl sällan eller aldrig varit så väl behövligt.

Nu lät det som att påsken varit stressig, men det har den inte. Den har varit lugn och skön, det är bara jag som inte kan riktigt varva ned. Det betyder inte heller att inte njutit av att vara ledig. DET HAR JAG!!! Batterierna är mer laddade.
Dessutom har ju det härliga vädret hjälpt till, soligt och varmt, över 20 gr i solen, ca 12-14 gr i skuggan. Inte konstigt att de stackars snöhögarna som försöker bita sig fast försvinner.

Ikväll ska visst grabbarna vara hemma, ingen mer fest. Så då blir det många kring spelbordet =)
Ser fram emot grillningen och kvällen.

Ha en fortsatt skön påsk alla!!

1 kommentar:

Maja Stokk / eyovine sa...

Kan bara hålla med om det där med stressen. Vi har också haft en varm och mysig helg. Med god mat och spel. Men jag är helt slut!! Sover dåligt och är stressad över alla måsten här hemma. Min frånvaro från hemmet syns =/. Hoppas resten av er helg blir lika vilsam och bra som ni haft det hittills.

Kramiz Maja