Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 17 mars 2011

Bonusdotter med körkort =)

Idag var vi glada igen. Äldsta bonusdottern tog körkortet idag, gissa om hon var glad. Hon har kört bil hela dagen. Även hennes pojkvän har tagit körkortet idag, så nu tar dom sig själva dit dom vill och vi, dvs maken och jag, har många chaufförer =).

Det som också känns bra är nu att körkorten är tagna, tre ungdomar på ett halvår. Det har grävt stora hål i våra plånböcker för ett tag framöver. För att inte tala om dyra bensinräkningar till övningskörning med tre ungdomar, puh. Det är dyra tider framöver också, två ungdomar som fyller år, två examenbarn samt att jag ska med juntan till London.
Men det känns skönt ändå att ha kunna hjälpa dom med körkortet, för det är bra att ha körkort när dom ska söka jobb.

Detta var hemmagjord sushi, som jag gjorde för första gången. Det blev succe i familjen. Till äldste sonen som inte äter fisk, skar jag tunna kassler skivor och la på sushi riset. Det gillade han. Det var en anledning att jag gjorde denna mat också, jag och maken firade 3-årig förlovningsdag. Är så glad att denna man vill vara med mig =)

Denna blomma fick jag av maken, och en fint kort med gullig text =) Han är gullig den mannen.

I söndags var jag och grannfrun ute och körde skoter på egen hand, vi for ut på havet. Vilken frihetskänsla man får, helt underbart. Men hon körde ifrån mig flera gånger, för hennes skoter går mycket fortare :) Tänk vad vi bor underbart, skulle inte vilja bo långt borta från havet. Jag älskar havet. Det gör även maken. Nån gång i framtiden hoppas jag att vi får råd med båt, vilket både jag och maken har haft tidigare, men av olika anledningar inte har kvar.

Så här vackert kan det vara och vi var helt ensamna ute på isen =) Hoppas vi hinner med fler underbara skoterturer.

Idag har det varit lite hjärtsorg för en i familjen men vi har pratat mycket och jag tror att det känns bättre nu. Livet är inte lätt alltid, men allt man går igenom tar man med sig som en erfarenhet.
Maken är i Sundsvall och kommer inte hem förrän måndag kväll :( . Men yngsta bonusdottern ska sova i vatten sängen med mig inatt =) och kanske katten Herbert =)

Ikväll har vi också uppvaktat killarnas söta kusin, han fyllde 5 år idag, stora killen. Även killarnas farmor och farfar var där. Alltid lika kul att träffa dom, de känns som mina extra föräldrar =) De kommer till oss imorgon kväll.

Sov gott alla! Snart har vi helg igen. Blir en lugn helg, bara mys.

1 kommentar:

Maja Stokk / eyovine sa...

Följer dig här på bloggen och tycker mycket om att läsa om det du skriver, men kommenterar sällan och aldrig =/. Ska bli bättre på det! Vill bara tacka för att du finns och tack på förhand för att jag får komma och bo under ert tak ett par dagar med min dotter.
Mannen din har varit här på middag ikväll och umgåtts med sin son och vi hann prata lite om ditt och datt om barnen. Nu ska jag krypa i säng.
Vi ses i morgon.


Kramiz Maja