Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 11 april 2010

http://lh4.ggpht.com/tomas.eketorp/Rzoscb84ZHI/AAAAAAAAAtE/iAl4bqr90FM/sol%5B2%5D.jpg


Idag är det verkligen strålande sol, en underbar vårvinter dag. Ska tillbringa hela dagen utomhus.

Har känt mig så harmonisk hela helgen, har verkligen gått i lugnets tecken. Det är skönt att få ha en del helger utan måsten.

Igår var jag och maken en sväng på stan, köpte nya halsband till katterna, kattmynta godis, en ny kattborste. Kattborsten var helt suverän. Man borstar loss allt lös päls, sedan kan man vika in borsten och vips, så lossnar pälsen från borsten. Så jag borstade igenom alla tre katters päls igår, de blev så fina!! En riktig katt dag.

Vi hade middagsgäster igår, våra bästgrannar. Jag bjöd på parmalindad kycklingfilér som var fyllda med riven paremesanost, soltorkade tomater samt färskbasilika. Till det rostade grönsaker och vin i glaset. Det var hur gott som helst. Faten blev nästan tomma, sånt gillar jag.
Vi spelade triangelspelet ett tag, sedan gick gästerna hem, yngste sonen for till flickvännen och äldste sonen till en kompis.
Så det blev jag och maken hemma igen i TV-soffan. Vi gjorde upp en eld i kaminen och fick en riktig myskväll igen.
Känner att vi är lyckligt lottade, underbara barn, fina vänner och att vi trivs så bra tillsammans, maken och jag.

Får se när ungdomarna kommer hemåt. Idag blir det en stek till middag och pressad potatis och någon sås. Steken kan puttra på medan jag ligger i solen 0ch njuter :-)

Till veckan blir det en intensiv vecka, maken är i Eskilstuna hela veckan. Jag är nog i Boden två dagar, så jag lär nog vara trött på fredag. Men då kommer ju maken hem igen, så då kommer väl extra energin tillbaka :-)

1 kommentar:

Anna sa...

Ja det finns inget bättre än när man får sitta ute i solen och njuta, vi har dock inte sol förens efter kl 14 på vår balkong men det bjuder ju in till härliga kvällar istället:)
kram!