Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 5 april 2010

Annan dag påsk 2010

Ja, då är snart denna påsk till ända Det har varit en härlig påsk, trots att vi inte for till fjälls. Vi blev så många i år, så vi valde att stanna hemma. Fast nog längtar man att åka upp men det kommer fler påskar och helger.
Här hemma klädde vi äppelträdet med påskfjädrar, som katterna gjort sitt bästa för att plocka ned :-).
Skärtorsdagen åt vi kreolsk gryta, som yngsta bonusdottern önskat. Svärmor var här på middag.

På långfredagen var vi hos en god vän och grillade, var ute hela em i den underbara solen. Vilken härlig dag. Så här vill man ha det då det är vårvinter. Den yngste 4 månader och den äldste 52 år. En bra blandning på ålder, eller hur?

Bäst grannarna var också med och njöt i solskenet.

Min yngsta bonusdotter med pojkvän. Men pojkvännen var lite spak, han hade feber men kämpade väl ändå och var ute med oss.

Vi tävlade och hoppade från vår väns bodan tak. Maken vann förstås men jag var god tvåa. Skönt att även vi vuxna har barnasinnet kvar :-)
Sedan gick vi in och bästgrannen bjöd på Moijtos, mycket gott.
Sedan grillade vår vän ett underbart gott kött, som han marinerat och serverade potatisgratäng till och alla åt med god aptit. Vi tiotiden åkte de tre yngsta hem, de två äldsta for på en fest. Min äldste son var inte med, han arbetar hela påsken. Bra kämpat av honom.
Sedan bjöd vår vän på lite Whisky och berättade lite om den. Själv är jag helt värdelös på whiskeysorter medan han är en expert.
Sedan blev det nostalgi afton med gamla kort och gammal musik, en bra avslutning på kvällen innan vi gick hem. Ja, gick och gick. Halvvägs mötte vi en taxi och den tog vi, sedan somnade vi så gott. Det tar på att vara ute en hel dag.

Dagen där på, påskafton gjorde jag laxpytt, blev så gott. Denna dag var mulen, så vi hade en stilla inne dag. Fast yngste sonen och äldste bonusdottern var på fest även denna dag. Yngste sonens flickvän hade fyllt 18, så hon hade en fest med sin bror som fyllt 20. Bonusdottern var på en annan fest. Att de orkar. Maken körde och hämtade. Själv masserade jag äldste sonen som hade ont i hela kroppen av allt fysiskt tungt arbete. Tur att han tränar, annars skulle han nog ha ännu mer ont.

Påskdagen däremot var helt fantastisk med solsken, så vi tog skotern och for ut mot Gläntan groparna och var där hela dagen. Kort kommer sen. Vi grillade Souvas som min morbror gjort, världen godaste. Vi hade även korv med oss. Vi fick lite färg på kinderna denna dag.
På kvällen var vi hos svärmor och åt middag. Sedan en lugn hemmakväll. Alla var trötta och somnade tidigt.
Nu har yngste sonen fått feber, även äldste sonen är jätteförkyld.

Idag har vi varit och handlat lite. Yngsta bonusdottern var med och vi tog en fika med henne. Hon är som en ängel denna flicka, glad och hjälpsam. Har sagt det förut, men jag känner så igen mig i henne sedan jag var ung. Skulle nästan kunna tro att hon är min biologiska flicka.
I em ska vi ut på Pite havsbad och spela minigolf. Det kommer att bli kul
Just nu är maken och bonussonen ute och kör skoter, en skönt pappa-son stund för sig själva.

Själv tar jag det bara lugnt en stund.

Ikväll blir det lasagne med färska lasagne plattor. Blir så mycket godare med färska plattor. Sedan ska vi fira yngsta bonusdottern som fyller 16 år (egentligen imorgon, men då åker hon hem). Det är inte klokt vad stora barn vi har nu, äldsta snart 20 och yngsta 14. Ganska skönt faktiskt.

Imorgon arbete igen men jag kommer nog att flexa lite denna vecka, samt vara ledig på fredag. Hurra!
Ha en fortsatt skön annan dag påsk.

Inga kommentarer: