Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 16 april 2010

Bara en vanlig...

...fredag kväll. Nyss vaknat efter att maken ringde och väckte mig. Hade flytt upp till övervåningen pga alla ungdomar som varit här. Äldste sonen var med ett gäng som sedan for till Nimbys värld och spela minigolf.
Yngste sonen kom hem med ett gäng, men har nu dragit vidare. Tänk att ljudnivån ska vara så hög med dessa ungdomar. Bonus dottern som varit sjuk onsdag och torsdag, tog sig till skolan idag och fest ikväll. Fest orkar de alltid med tydligen ;-)
När alla for, så somnade jag skönt i soffan, under miss Marple på TV.

För övrigt blev det en hektisk vecka med härligt väder. Men imorrn verkar det ska regna.
Har ju varit på möten två dagar i Boden, gällande stroke och rehabilitering. Intressant.
Sedan kämpar jag på med uppdraget som rehabkoordinator. Har dock hunnit promenera tre gånger denna vecka, gick till jobbet idag (räknas in). Känns så skönt att ha kommit igång med promenaderna. Har annars inte gjort så speciellt mycket på kvällarna, varit trött. Vi åt hos mor och far en kväll och mor tittade in igår.
Igår kom en av äldste sonens kompis hit med kakor som han hade bakat. Sedan gjorde han en fruktsallad här. Han är så gullig, precis som de övriga kompisarna till våra barn.

Sen har ju vulkanen på Island ställt till en hel del och skickat iväg askmoln. Det har gjort att flygtrafiken nästan står still i hela Europa, så även Sverige. Vilket gör att min käre make fick ta tåget hem istället för flyget. Ska därför hämta hem honom i morron bitti. Längtar efter honom, han har ju varit i Eskilstuna hela veckan. Har pratat med honom, han har egen tågkupé på tåget, lät så mysigt. Hade gärna varit där :-)

Mitt i allt flygkaos, så finns det ju värre saker, som jordbävningen i Kina, där många hundra har dött och många som ligger kvar under byggnader. Så då är väl det inte så farligt att flyg är inställda. De skulle nog hellre ha missat ett flyg än att ha drabbats av jordbävning.

Får se vad helgen har att erbjuda. Det blir väl att sova lite förmiddag imorrn, efter tåghämtningen kl 0700 i Luleå. Men sen får vi väl se...

Ha en skön helg alla!!

Inga kommentarer: