Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 24 januari 2010

Vad ska ske denna dag??



Ja, då var denna vecka snart till ända. Den gick snabbt men lite halvkyligt väder.
Som vanligt var det en katt som väckte mig och ville ut. Så jag släppte ut en katt Herbert och en katt Felix kom in, den röda Gustav ligger helst inne i värmen och myser.
Men de gillar skotrarna, där sitter de och kollar ut över världen...nåja, Vandrarstigen i alla fall.

Har i alla fall börjat vara ute och gå igen, känns riktigt skönt. Dessutom försöker jag äte mer nyttigt, är ju dålig på banta, så jag försöker tänka mig för istället på det jag stoppar i mig.
Maken har ju varit hängig i veckan, förkyld, så det blev jag och äldste sonen som spelade badminton i torsdags. Det är så kul att han vill vara med sin mor, dessutom var det han som drog ut mig på promenad i onsdags (som var min vilodag) då hans träning blev inställd.
Han är så otroligt go och social denna kille.
Så veckan kändes riktigt bra med bra mat och motion.

I fredags for jag och maken och åt lunch på Challange bar, gott! Skönt med en stund för oss själva. Sedan uträttade vi lite ärenden.
Vi var bjudna på middag, igen, hos bästgrannarna. Gott som vanligt :-) Sedan spelade vi triangelspelet, utom bonusdottern, som drog iväg. Sönerna satt kvar och spelade och vi hade riktigt trevligt.

Igår steg vi upp, och tog skotern till Vallsberget, där skidSM håller på. Men jag måste väl säga att längdåkning ser man bäst på TV. Men det var kul att känna stämningen. Vi körde efter älven dit och mellan Öjebyn och Vallsberget var det så mycket flödvatten, och det gillar INTE jag, fy. Jag vet att det är is under men det känns osäkert.
På vägen hem stannade vi en stund hos goda vänner i Öjebyn.

Igår åt vi helstekt fläskfile med svamprisotto. Mycket gott!!
På tal om mat, så har jag/vi bestämt att ungdomarna ska hjälpa till med maten en gång per vecka och då spelar det ingen roll om man gillar den eller ej. Jag har haft så här förut men vi kom av oss. Nu är det dags igen. De bor ju inte på ett hotell och dessutom ska de väl kunna annat än att värma nudlar, steka korv och köttbullar och makaroner. Väldigt enformig mat och inte så speciellt nyttig heller.

Lördag kvällen avslutades med kortspel med maken, bonusdottern och hennes kille. Gissa vem som blev kvällens kort KUNG eller drottning kanske man ska säga....JAG!!! Kändes riktigt skönt att gå och lägga sig.
Sönerna var på språng men storebror plockade hem lillebror på hemvägen, skönt, då slapp jag hämta.

Då var det söndag och härligt väder -6 gr. Funderar vad vi ska göra...kanske skoter...Det ska ju bli kallare till veckan och det känns bra, för då blir isarna ännu starkare.
På vårvintern vill man ju ha kalla nätter och varma dagar men vi är ju inte där än. Tänk, snart är januari slut och februari går ju fort, sedan börjar den underbara vårvintern :-)

Jag och maken funderar på att ta en weekend någonstans i Europa, om ekonomin tillåter. Det skulle vara både kul och skönt, att bara få ägna sig åt varandra ett par-tre dagar.
En kompis sa faktiskt, du bor som i ett akvarium, det är alltid folk hos er. Det stämmer nog bra det. Så lite lugn och ro skulle sitta fint :-)
Sen är det ju så att jag pratar och träffar folk hela dagarna, så när kvällarna kommer vill jag gärna vara själv, man är liksom trött i huvudet.

Jag har kommit in i ett bokil, bara läser och läser, för tillfället Mari Jungstedts deckar serie. Dom är bra, kanske inte lika bra som Liza Marklund eller Camilla Läckberg, men mycket läsvärda och mycket lättlästa. Passar nog bra för dom som inte läser så mycket.

Idag blir det jag och bonusdottern som ska laga mat. Det blir nog två rätter, för hon tycker tyvärr inte om så mycket mat, men det är ju en erfarenhet att få laga till två måltider samtidigt.

Ha en skön avslutning på helgen, det ska jag ha :D

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Hej hopp.
Jag har en liten sak åt dig i min vanliga blogg. Hämta den om du vill :)

Ha det så bra på träffen imorn (om du ska dit, det ska tyvärr inte jag) Sen så ses vi till veckan- arbetsrelaterat för din del *ler*

KRAM