Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 16 januari 2010

Härliga lördag morgon :-)


Vaknade 0830, pigg och utvilad, härligt!! Strax efter det kom äldsta sonen upp, skulle åka med kompisar till Kåbdalis och åka skidor, lyckliga dom.
Nu är det så där skönt tyst i huset, bara jag och katterna är vakna. De är alltid så sällskapssjuka när man stiger upp :-)
Satt och funderade vad man ska äta idag, älskar att laga god mat på lördagar och söndagar och duka fint.
Tror i alla fall att det blir lammstek imorrn.

Det är - 7,4 gr ute och en blå himmel med lite moln. Skönt att solen börjat titta fram igen. Jag får mer energi då.

Ja, då har man jobbat en vecka, den var seg ska jag säga. Hade svårt att ställa om mig från ledigheten. Tror ibland att jag är skapt till lyxhustru ha, ha. Har inga problem att fylla mina lediga dagar :-)
Tur att det var en ganska lugn första vecka på jobbet men snart är det väl full fart igen.

Här har vi även sjukdom i huset, maken och bonusdottern är jätteförkylda och har legat hela torsdagen och fredagen. Varit och köpt c-vitaminer, frukt och näsdroppar åt dem.
Nu håller jag tummarna att vi andra klarar oss. Ja, yngste sonen har ju redan varit förkyld, så han borde ju slippa men det kan vara annat virus.


Ja förra söndan, då var det skoterpremiär för i år. Vi for ut med fyra skoter, varav yngste sonen körde sin. Vi stannade vid Gläntan, i en av sandgroparna och grillade korv. Tänk vad vilket härligt liv detta är :-) Dessutom var det ju blida förra helgen, perfekt väder för skoter.
Så nu ser vi fram emot vårvintern, då vi kan åka skoter och skidor.

Ja, vi har ju tänkt börja med längdåkning. Maken har redan skidor och jag ska få låna grannens för att prova på. Vi behöver bli av med ett och annat kilo ;-) Vi har lite trivsel vikt.
Vi ska tänka mer på maten och planera bättre och vecko handla.


Kunde som vanligt inte låta bli att lägga in en bild på våra vackra katter Gustav och Herbert. Här ligger de på värmeslingan i groventrén. De ligger gärna bredvid varandra alla tre men nu låg yngste katten Felix på fönsterbrädan där, det är ett härligt varmt element under fönsterbrädan :-)
Problemet med att ta kort på den vackra Herbert är att han lätt försvinner pga sin svarta päls.

Nu måste vi ta oss i kragen och skicka ut de sista tackkorten efter bröllopet samt bjuda värdparet, våra eminenta fotografer och chaufför på middag här fram över. Det ska bli en kalas middag hade vi tänkt!!!

Nä, fortsätter och kolla runt på nätet. Ha en härlig helg alla!!

3 kommentarer:

Bibban sa...

Heje tack för den gulliga kommentaren. Nu är jag piggelin igen och ska snart ut och promenera i yrsnön. Så mysiga blider du visar..ha en jätteskön söndag
Kram Bibban

Vera.m.fl sa...

Dom är riktigt söta era kissar... skulle gärna ha en egen eller två om det inte vore för våra allergier som härjar i hushållets medlemmar.

Skoterturen ¨såg härlig ut, och tänk vad kul att ha så stora ungar att dom självmant följer med och t.o.m kör själva! Vi har ungar i åldrarna "men åhhh, måste jag med?!" så vi får vänta några år till innan dom VILL med av egen vilja :)

Ha en bra vecka på jobbet och slit inte ihjäl dig i skidspåret!

KRAM

japp sa...

Heeij... så härliga bilder. å suuperfina kissar. Förstår att det kan bli lite livat då på prommisar om kissarna vill följa me..
Jag å mina hundar vettu, jag vet ju inte hur de 2 yngre ser på katter precis.. den äldsta, hon jagar dom, men jag tror inte för den delen att hon gör dom nåt.. det är ju jakten som är så spännande vettu..Oftast är det ju bara en lek för dom.

Så härligt de såg ut me skoterturen.. å hoppas eran helgmiddag blev perfekt.. många kramar till dej tjejen. ha de bra. Helén.