Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 1 januari 2010

Nytt År 2010

Vi hade en så trevlig nyårsmiddag här. Vi var 15 personer mellan 7 veckor och 75 år, en salig blandning alltså. Precis som det ska vara.
Ja, våra tonåringar, 19- åringen och 17 åringarna var förstås på sina nyårsfester.

Vi åt en underbar trerätters middag. Godare än bästa restaurang.
Till förrätt: Smördeg form med stuvade champinjoner och zucchini, super gott!!
Till varmrätt: Helstekt oxfile med bacon fyllnad, potatis gratäng med riven krutröks ost och till det serverades murkelsås, mmmm!!
Till efterrätt: Vit chokladmousse på björnsbärsspegel och pistageflarn till.
Gissa om vi blev mätta?! Och det var så otroligt gott. Mycket tack våran duktiga granne, som kan det mesta med mat :-) (Men det fanns faktiskt två som valde köttbullar istället för oxfile, tro det eller ej ?!)

Här är jag och en av våra vänner startberedda...bara väntar på startsignalen till den goda maten :-). Det är hon som är mormor till den yngsta och snyggaste festdeltagaren ( Ja, det känns konstigt att vi alla kan vara mormor eller farmor i vår ålder, men jag hoppas att det är ett tag dit)


Här ser ni en skymt av de tre yngre barnen samt vår härliga förrätt :-)

Strax före 12-slaget kom den äldsta sonen och några vänner hem. De tyckte att det var tråkigt där de var, så de kom till oss istället. Gissa om mamman blev glad!!!
Här är han med den yngsta festdeltagaren. De är så söta båda två :-) Lilleman var bara lite trött, det är jobbigt att vara på nyårsfest.

Vi skålade in 12-slaget alla och jag hoppas att 2010 blir lika bra som 2009.

Under kvällen och efter tolvslaget så spelade vi TP, männen mot kvinnorna, vi kvinnor vann 2 ggr :-)

Ja, det har varit ett bra år i år, höjdpunkten var äldsta sonens examen och att jag och min make äntligen kunde gifta oss!! Vi hade ju väntat på detta ögonblick :-) Resan till Rhodos var ju förstås också underbar, bara vi två tillsammans.

Nu väntar jag bara hem yngste sonen som sover hos flickvän och bonusdotter som sover hos pojkvän. Sedan ska vi väl lämna tillbaka en son till goda vänner som var hos oss igår kväll och har sovit här.

God fortsättning på er alla! Ta nu er tid att ta hand om varandra och andra, och lev livet, här och nu!!!

Inga kommentarer: