Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 4 januari 2010

Mysig måndagmorgon

Är ensam uppe, bara jag och katterna De övriga sover som små barn. Det var förstås en katt som väckte mig imorse men det var rätt mysigt. Har legat och sett på TV, småätit, surfat runt på datorn, startat en tvättmaskin och har nu satt på kaffe, ska snart väcka maken.

Vad hände 2009?
För mig var det ett bra år. Min familj är harmonisk och livet rullar på.
Äldste sonen tog examen, har gått industriprogrammet. Fick tyvärr inget sommar jobb men har knogat på och hjälpt till med lite altan byggen och svetsat här och där. November och december har han praktiserat på en plåtverkstad.
Yngste sonen går ju vidare på gymnasiet, energiprogrammet och det går bra för honom.
Bonus dottern valde att flytta tillbaka, vilket känns skönt. Hon går på byggprogrammet.

Höjd punkten var ju förstås att jag och min käre man gifte oss den 19 september. Det var något vi verkligen hade sett framemot, för det känns så rätt mellan oss. Äldste sonen var ringbärare och det var så fint. Sedan hade vi en fantastisk bröllopsfest med våra släktingar och vänner :-)

Vi for ju på bröllops resa till Rhodos, vilket vi nog kommer att minnas för alltid. Det är speciellt med bröllopsresa :-) på tu man hand.
Sedan har hösten rullat på, har varit rätt trött men jag tror att de här åren har satt sina spår och nu när allting börjar känns bra, så kommer tröttheten. Så jag låter min kropp vara trött och nu när vi går mot ljusare tider så tror jag att energin kommer tillbaka.

Det händer alltid tråkiga saker också förstås, en kusin till mig dog ju i våras alldeles för tidigit, och det känns förstås inte rättvist. Tänker ofta på hans familj och speciellt kring jul, som jag vet av egen erfarenhet att är en tung helg.

Det jag har lovat för mig själv, är att ta tag i mig själv. För det har jag inte orkat de här tunga åren, utan det är barnen som har gått i första hand. Men nu är det dags :-)
Så nu ser jag fram emot ett härligt 2010.

Imorgon stundar höjdpunkten varje år, trettondagsafton på Pite Havsbad. Brukar vara en kväll då man träffar alla goda vänner man annars aldrig ser, och så lite dans på det.

Städade huset igår, så att man kan koppla av hela denna lediga vecka :-) Det gäller att planera.

Min gamla svärföräldrar kommer på trettondagen och ska bo här några dagar. Ska bli så kul att se dom igen.

Ha nu en god fortsättning alla vänner!! 2010 ligger framför oss!!

Inga kommentarer: