Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 20 december 2009

4:e advent 2009

Ja, var tar dagarna vägen. December månad har verkligen sprungit iväg. Vi har i alla fall fått upp grundstommen till vår fina trappa upp till övervåningen. Det är dock bara provisoriska steg där nu. Sedan blir det fina eksteg som ska tryckas på pinnarna som syns nu under stegen. De ska inte synas sedan :-) Kan ju säga att det är betydligt lättare nu än tidigare att gå upp för trappan än den förra som var brant och hade inte så bra trappsteg.
Det går sakta men säkert framåt med husbygget!!

Ja, lucia har det också varit. Lussade för maken eftersom inga ungdomar var hemma. Har ju ingen lucia krona längre, så jag letade fram julgransglittret, till katternas glädje. Sedan sjöng jag lucia sången och bjöd honom på frukost med ett tänt ljus.

Här ser han lite trött ut men han blev både överraskad och glad. Vem skulle inte det med en sådan lucia "skratt".
Vi bjuder ofta varandra på frukost på säng. Det är så mysigt att få äta där tillsammans och sedan må gott en stund till och inte ha bråttom upp. Det är ett privelegium vi har nu, när barnen är stora :-)

Ja, igår klädde vi granen. Inga ungdomar var hemma. De var på en tillställning Face off men vi hade så trevligt. Spelade julmusik och klädde granen, sedan satt vi och njöt med glögg i soffan. Tänk vad vi har det bra.

Men nog har jag känt av julstressen, har handlat julklappar idag. Har fortfarande kvar samt att planera inköp av mat. Dessutom var maken tvungen att åka till Timrå och jobba, mitt i allt julstök, så han for idag och kommer inte hem förrän på onsdag :-( Suckarnas suckar!!
Men vem har sagt att allt ska gå som man planerar????

Har i alla fall slagit in alla julklapparna. Det hade ju varit roligare om maken varit med, men nu var jag tvungen att göra det själv. Hade tyvärr slut juletiketter, får fixa det imorrn.
Ja, jag måste stan imorrn igen, eftersom jag inte är färdig med julklapparna och dessutom ska jag köpa en födelsedagspresent åt far som fyller år på juldagen. Varför är så många födda i december?? Inte bra planerat!! Bara i vår familj är vi fyra och vi känner fler.

Ska snart hämta bonusdottern från en killkompis, yngste sonen är hos en annan kompis och äldste sonen är faktiskt hemma.
Äldsta sonen har slutat praktiken och är nu sysslolös igen, yngste sonen är ledig imorrn, så det är bara jag och bonusdottern som ska upp.
Jobbar nu tre dagar och är sedan ledig fyra, jobbar tre dagar till och sedan ledig ELVA dagar. Gu var härligt!!

Snart kan man göra en sammanfattning för år 2009 men jag kan redan säga att det varit ett bra år om än en hektiskt höst. Det bästa är att jag blev fru till en underbar man. Älskar honom som en tok :-)

Ta det lugnt nu under julen och ha det så skönt!! Önskar Er en En God Jul och Ett Gott Nytt År!!

Inga kommentarer: