Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 6 december 2009

2:a advent

Fuskar lite, denna bild är från julen 2008. Men det är så mysigt med alla ljus.
Helgen har varit intensiv.
I fredags hade bonusdottern födelsedagsfest, för hon har fyllt 17 år idag.
Före det var jag hos frissan, blev så nöjd. Hon gjorde mig riktigt helgfin, även maken klippte sig och blev riktigt snygg. Sedan handla mat och laga middag.
Under fredagkvällen fick vi hålla oss till sovrummet, för huset var ockuperat av ungdomar. Men de verkade ha kul som vanligt.
På em kom också bonusbarnen, för att fira far och syster :-)

På lördagen så var det bara att stiga upp, dock inte så tidigt, och göra smörgåstårtor och vanlig tårta. Sedan hade vi främmande från kl 1130 till 0200 på natten. Det tar på att ha kalas. Men nu är maken i alla fall den akningsvärda åldern 47. Puss på dig min käre make!!
Vi hann även över och gratta bästgrannen, han fyllde 51 år.

På söndagen så var det dags att göra nästa tårta, idag fyllde bonusdottern år. Sedan gjorde jag en god kycklingrätt i ugnen.

Efter middagen så åkte min man och bonusbarn + pojkvän ned mot Timrå och Fagervik. Maken ska jobba ett par dagar där nere. Saknar honom direkt när han lämnat huset. Dessutom blev det så tyst här hemma när de for. De övriga barnen är på vinden.

Tyvärr så har jag ont i ryggen, lyfte i en säng på jobbet ensam när jag skulle sätta dit förhöjningsklossar och nu straffar det sig. Kände i fredags att något var på gång. Skit!! Hoppas atat det inte blir så långvarigt.

Svärmor och svärfar (eg fd) har varit här i helgen. De har bott i mor o fars hus, eftersom de är i Stockholm. Det är alltid så kul när de kommer och hälsar på. Sedan for vi ju alltid biskvier och hembakta pepparkakor till jul. Maken jublar. Mor hon kommer alltid med saffransbröd. Jag har det bra, eller hur ?! :-)

Då väntar en ny arbetsvecka. Börjar tidigt i veckan, eftersom sonen ska ha skjuts till arbetet.

Har ni tänkt på en sak, snart vänder det, det blir snart ljusare!!!

Inga kommentarer: