Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 16 augusti 2009

Trist...

...min dator fungerar inte, jo, allt utom internet. Så jag har lånat min sambos (snart min man) dator.
Hade tänkt visa lite bilder från vår semester men det får tyvärr vänta.

Jaha, imorrn börjar allvaret, jobb igen. Men det känns okej, sommaren har varit fantastisk med ett härligt väder. Känner att det är synd om södra och mellan Sverige som har haft så regnigt. Men de får väl hälsa på oss i norr istället, hi hi.
Sista semesterveckan har vi städat förråd och förrådsdel i huset, har tagit hela veckan men det blev så bra och så blev vi av med en massa skrot. Känner mig så nöjd :-)

Ja, vi har väl inte bara städat.

Onsdag kväll bjöd jag mor och far, blivande svärmor, bästgrannarna samt en annan kompis på middag. Typiskt mig att bjuda hit en massa folk när vi har som rörigast men jag gjorde Chili con carne, bra till stora middagar. Vi blev 13 personer. Chilin blev fantastiskt god. Men sån är jag, lite mer rörigt i röran, spelar ju ingen roll.

Torsdag kväll var vi bortbjudna till goda vänner på Djupviken. Alla barnen var med hela kvällen och vi hade så roligt. Extra roligt hade de när mamman började må illa i taxin :-( , för taxichauffören bara svängde hit och dit, tyckte jag i alla fall ;-) .

Fredag kväll var jag och mina föräldrar på graven. Då var det fem års sedan min förre man dog. Så vi var och satte gula rosor på graven, som han tyckte om. Tar fortfarande ont i hjärtat, trots att jag har ett bra liv nu, suck. Tror att vi ska bara sätta blommor på graven när han fyller år, inte denna dag. Ingen kul dag att minnas.
Sedan på kvällen kom min svägerska och hennes son C hit plus bästgrannen Å, så kvällen slutade i dur i alla fall.

Lördag kväll grillade vi, sedan drog alla ungdomar, precis som fredagkväll. Så vi fick en härlig kväll på tu man hand :-)
Ja, bästgrannen Å kom in och sa hej, vid midnatt, då hade hon varit på grillfest. Glad i hågen var hon. Men hon hör ju till familjen...numera....

En rolig grej, är att katten Gustav helt plötsligt har kommit hem varenda dag från i tisdags. Kors i taket. Han är för gullig denna katt.

Annars är det bara bröllop i huvudet. Det är dags att börja få ihop det. Drömmer till och med om detta.
Men det ska bli underbart. Det enda jag inte kan påverka är vädret ;-) Inte var vi ska bo på bröllopsnatten eller bröllops resan heller, för det bestämmer min man :-) , kom jag just på!!

Hösten känns spännande, de två yngsta barnen i hemmet fortsätter andra året på gymnasiet, äldsta sonen vet inte hur framtiden ser ut, och jag ska bli fru och min sambo man till mig, inte så lite att se fram emot.

Gråmulen dag idag, kanske blir det regn. Har ej bestämt mig om jag ska slöa eller vara duktig. Jag får se...

Nä, ska surfa runt lite, nu när man har tillgång till dator. Kram på er alla!!

Inga kommentarer: