Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 29 augusti 2009

BF= barnfritt :-)

På nåt sätt så känns det som att sommaren är över, blir nog inga mer sommar kvällar med ex båten. Idag regnar det för fullt men eftersom vi har haft så lite regn är i Norrbotten i sommar och marken är snustorr, så får vi nog glädja oss åt regnet helt enkelt.
Men hösten är ju också härlig med sin klara luft och vackra färger. Sedan skulle jag gärna vara utan januari och februari, slitsamma månader för mitt sinne.

Vi är i alla fall utan tonåringar denna helg, för första gången här hemma sedan vi träffades för fyra år sedan. Måste erkänna att vi njuter :-).
Äldsta sonen är i Amsterdam och måste klara sig på egen hand med sin kompis. Bonusdottern är på Kebnekaise med klassen, de får också klara sig själva. Yngste sonen är på ett stort datalan i stan, och kommer inte hem på hela helgen.
Så vi har en helg helg att njuta av varandra och har inte ansvar för någon annan. Jippie!

Jag lämnade dock min blivande man hemma igår kväll för en härlig surströmmingsfest med juntan. Vi sjöng, snapsade och åt. Sedan blev det vedeldad bastu och två dopp i kalla Piteälven. Det var en magisk kväll igår, ljummen och ljuv. Vi var säkert en härlig syn ;-o för alla stuggrannar, mulliga kritvita rumpor som sprang ned i älven.
Sedan var det dags för kvällens spelomgång med gamla hederliga Pictionary. Gissa om vi ritade och skrattade.
När jag kom hem satt min älskling uppe och väntade. Han hade haft främmande och var nog rätt nöjd att få ha en liten killkväll.

Eftersom vädret är skit idag, så får vi väl fundera ut vad vi ska göra på tu man hand. Ganska angenämt problem, måste jag säga :-)

Bröllops förberedelserna fortsätter, känns så underbart härligt att snart få vara fru åt denna underbara man. Vi har valt fotograf och vem som ska göra brudbuketten. Måste titta på listan vad vi mer har att göra...

Ha det gott alla, denna härliga lördag.

Inga kommentarer: