Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 17 maj 2012

Ledighet =)

Härligt att vara ledig. Det har varit mycket på jobbet sista tiden, har i princip jobbat över varenda dag. Så det var så skönt att åka hem igår. Det var härligt väder igår, 18 gr i skuggan som varmast, så vi passade på att grilla igår. För det skulle ju blir sämre idag, och det stämde ju. Döttrarna åt hos en kompis, så vi bad bästgrannarna komma över. 
Sedan gick vi upp hos några goda vänner igår en stund, jag var så trött, så det blev en tidig kväll. Där lekte vi en lek, där man skulle hitta ett sammanhang. Kan väl säga att vi vuxna tänker för komplicerat ibland. Men det gick i alla fall ut på att säga: Då säger jag... Tog ett tag att komma på ;)
Dom som var sk smartast tog det längst för hahahha


Mina vitsippor blommor i år, äntligen. Har blivit överkörda av gräsklipparen många gånger. De finns under granen, där vår lilla katt Hubert, blev begravd. Känns fint. Hoppas de sprider sig. Nu vill jag ha blåsippor också.


Douglas är nu bra i tassen och överlycklig över att slippa sin utesko. Men det har gått så bra med skon. Han har sprungit för fullt med den. Tassen har läkt fint. Dessutom var han så duktig och ta sin medicin, han såg nog det som godis =).


Vi var och gick på Pitholmsheden härom kvällen, en riktigt långpromenad. Härligt för kropp och själ. Det är så fint överallt, när man ser hur det gror i marken och sommaren vill bara titta fram. Douglas fick springa av sig ordentligt.


Det var rejäla små sjöar här och där, så då tog vi genvägen på järnvägen. Solen lyste och det var en ljuvlig kväll med maken och jycke.
Dessa stunder ger en sån energi och livsglädje.


Ja, nu är det inte länge kvar innan vi åker till Malta. Så vi ska städa idag, när det ändå duggregnar ute. Ska börja packa så smått. Älskar att packa, då man får hålla på i några dagar och inte ha bråttom =) Har köpt en bok om Malta, så vi kan vandra och utforska lite, när sönerna jobbar. Längtar som en tok efter dom nu, mina älskade söner.


Måste väl säga att jag älskar denna vår. Förra våren var kaotisk och tog på våra krafter. Denna vår har gett oss kraft, vilket känns så skönt. Douglas, vår lilla söta Kooiker valp, har bidragit till ett mer aktivt och harmoniskt liv. Tänk vad djur gör gott =)


Såg att tulpanerna blommar för fullt, gula och röda, en färgklick bakom väggen, där inget blomland finns längre. Måste flytta på lökarna sen, för blomlandet ska läggas ned och där blir nog en mindre altangång till en större altan på gaveln av huset.


Då är man ledig i fyra dagar, sedan jobba fem dagar och sedan åter ledig i nio dagar =) Livet här härligt!!

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Vad skönt att den här våren är en återhämtningsvår med mer lugn och välmående efter förra våren!
Oj vad jag förstår din längtan efter sönerna!! Hoppas ni får en helt underbar tid på Malta!
Kram