Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 10 maj 2012

Lyckans dag =)

Idag har vår yngsta dotter tagit det efterlängtade körkortet. Nu är äntligen spänningen över, för oss samtliga tror jag =)


Nu är hon ute och kör bil med sin syster =)
 Ja, nu har fyra av ungdomarna körkort och det känns så skönt. De får ju en annan frihet med körkort. Dessutom slipper vi ju lägga ut mer pengar på körkort och det är ju också en fördel =) . Men tappar de körkortet, då får de fixa det själva.

Annars idag har jag bara arbetat till kl 1000. Sedan har jag och pappa varit med stackars Douglas till veterinären, för att ta bort en skadad klo.

 Efteråt med bandage och halskrage, och väldigt groggy. Svårt att hålla balansen, vår lilla sötnos.

 Skönast att ligga ned och sova.

För övrigt så fortsätter maj att vara lite ostadigt, det är allt mellan snöstorm, regn och sol.

 Så här såg det ut förra helgen, på lördagen men nu är all snö borta igen, tack och lov.

 Så här ser det ut idag, vi har haft både sol och regn, just nu bara mulen. Kring äppelträdet växer små söta blommor. Maskrosorna, de blommor vi har mest av ;), har också slagit ut, snart kommer tulpanerna. I stan blommor reda all tulpaner, det är så fint.

 Katten Gustav, vår stallkatt, överraskade oss och hälsade på oss och hälsade på oss. En riktig gosig herre då han är på besök.

Tre veckor framöver, ska vår äldsta dotter och katten Mysan bo hemma, i vänta på att flytta till Öjebyn. Där ska hon dela en trea med en kompis. Blir säkert kul.
 Just nu är det mest suckar från hennes sida, hon tycker inte att det är kul att flyttstäda. Men jag antar att det är lika bra hon vänjer sig, hon ska nog flytta fler gånger.

I veckan har jag varit på en bra föreläsning om Aspbergers syndrom. Malin, 26 år och hennes mamma berättade om hennes vardag. Mamman berättade att hon kände tidigt att det var något som inte stämde men ingen annan såg det, förrän Malin var 12 år.
Eftersom jag i mitt arbete som arbetsterapeut, arbetar med neuropsykiatriska diagnoser, så försöker jag utöka mitt kunnande. Det handlar ju mycket att de ska få struktur på sin vardag och det är ju det jag arbetar med. Spännande.

Ikväll ska jag och mingla, jag och min bästgranne, ska på premiär, på Röda Lyktan i Gallerina kl 1900. Blir säkert en trevlig kväll. Maken får skjutsa och hämta =)

 Ja, nu är det snart bara två veckor kvar tills vi åker till Malta, jag toklängtar efter sönerna.


 Snart helg. Skönt. Ha en bra vecka.

Inga kommentarer: