Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 14 juni 2012

Ryggsmärta, inte kul...

Ja, denna vecka har inte varit kul, lyfte 50 l planteringsjords säck i lördags och det skulle jag inte ha gjort, ryggen blev helt knäckt. Så det har varit en tung arbetsvecka plus att det tagit tid att plantera blommor.

 Denna fina Kanna med gul oranga blommor planterade jag första kvällen, samt en blomma till min fina kollega som hade utflyttningsfest i Svensbyn, i lördags. (Trevlig kväll med mycket god mat)

 Igår kväll blev det kryddor och gräslökens tur, älskar mina färska kryddor/örter. Hade det förra sommaren och det känns kul att kunna hämta egna.

 Ikväll planterade jag resten av blommorna, bla dom här. Tänkte att det skulle bli min läshörna i sommar.

Katten Herbert vill ju som vanligt vara med när man pysslar på med något, spelar egentligen ingen roll vad det är. Han har följt planteringen med stort intresse.
 
Har kommit igång med läsande och är inne på min 3:e bok sedan jag kom hem från Malta den 3 juni.
Ja, Malta var ju en härlig resa men intensiv. Full rulle dag och natt samt 26 gr i skuggan. Ska visa lite bilder därifrån sedan. Är lite för trött ikväll. Kan väl säga att det var underbart att få träffa sönerna igen och få krama på dom =). Malta ligger för långt bort för en mamma, och jag har längtat ännu mer efter dom sedan jag kom hem, suck.

Denna vecka har vi haft mer sommarväder och det har känts så härligt. Dom ljusa sommarnätterna är också ljuvliga. 
Jag och Douglas har i princip varit ensam hela vecka. Bonusdottern är med sina kompisar och maken på resa i västerbotten och västernorrland. Kommer inte hem förrän i morgon kväll. Han  har bla varit på vår yngsta sons examen i Timrå idag, han har gått ut 9:an. Så nu har vi bara stora barn =)
Längtar efter maken nu, blir ju alltid lite rastlös när han är borta, även om jag också njuter av mina stunder för mig själv.

 Söt Douglas har varit ett bra sällskap i veckan, håller mig sällskap och ser till att jag får promenader =). Han älskar att vara ute, så jag ser fram emot denna första sommar med honom. Döttrarna var ju med honom hela veckan vi var på Malta, och man kan väl säga att de inte riktigt har tålamod med en hund ;). De var ganska less när vi kom hem. Tur att det är en familjehund, som vi alla får ta hand om. Att ha en hund, är ju nästan som att ha småbarn, mer lättskött förstås och man kan ju lämna han ett tag (vilket man inte kan med småbarn), så det är ju lite jobb med djur (och barn) =) Men det är bra att de får känna på, så de att de vet vad det innebär.


Vi har ju tur att bo fantastiskt, många fina ställe i närheten att vara på promenad med jycken. Och naturen är ju så fantastisk vacker nu, älskar denna första grönska. Detta är precis vid vår gata, på baksidan, en härlig skogsstig, lummig och fin. Sedan har vi ju nära till tjärnen, skogen, älven och gångvägar. Njuter varje gång jag och maken tar promenad med hunden, en härlig avkoppling och bra för själen.

Ska försöka ta mig i säng nu. Snart helg, ska bli härligt!! Ha en skön sommar alla!

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Ajdå, inte bra när ryggen börjar spöka!
Malta är långt bort, och USA oxå! Jag gruvar mig för Simons resa som aupair, ett år är länge, spec när avståndet är så stort. Man kan ju inte bara snippa över precis ;)
Oj vad stilig och stor lillvovven har blivit! :) skönt att ha hans sällskap när maken är borta.
sköt om dig och var rädd om ryggen!
Kram