Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 21 december 2011

God Jul!!

Ja, nu har fjärde advent varit och till helgen är det julhelgen.
Jag jobbar bara i morgon, sedan har jag julledighet tom tisdag. Kommer att vara ledig ytterligare någon dag. Ska blir så skönt.
Julen ska vi fira hemma oss mina föräldrar. Min lillebror med familj kommer upp och det ska bli så roligt att få fira jul med dom. Dessutom är det ju kul att få fira jul med lite yngre barn, hans barn är 8 och 10 år. Även min morbror och min svärmor firar med oss =)
Sönerna blir ju kvar på Malta och får fira jul med sina vänner. De har det ju bra, så de får de säkert mysigt.
Döttrarna ska vara hos en vän, den äldsta dottern vill inte fira jul och den yngre vill ha det lite lugnare med lite mindre människor av förklarliga skäl. Yngsta bonussonen firar jul med sin mammas familj.
På juldagen fyller min gulliga pappa 70 år. Kan inte tro att det är sant, han är som en yngling än.
Så då firar vi honom, bara familjen.
På annandag jul, så bjuder jag alla på mat. Tror att det blir Agnetas laxpytt, den brukar vara uppskattad.

Så jag behöver inte göra så mycket julmat i år, men lite ska det bli. Vi lagar den på fredag, då vi har uppesittarkväll med svärmor och döttrarna.

Vår lille sötnos Douglas har vuxit och vuxit, är nu snart i sin fulla storlek. Ska få lite längre päls också. Men det är mycket valp i honom än, med allt som där hör till ;)

Stallkatten Gustav är nästan bara hemma nu, så nu är djurfamiljen fulltaglig. Älskar dessa djur. Fördelen med hund är att vi tar promenader varje dag och det märker vi på vikten =)

Ser fram emot denna jul, att få fira med lillebror. Längtar efter honom eftersom det är så sällan vi ser dom. De bor ju i Täby.

Ha en riktigt lugn och skön Jul och ett Gott Nytt år alla! Kramis

Inga kommentarer: