Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 13 december 2011

Då har 3:advent varit

Tiden går undan, jag hinner nästa inte vara med. Varit borta mycket i helgen, så det blev inte förrän söndagkväll som ljusen tändes. Advent har kommit med växlande väder, i helgen har det varit både lätt snö och tung snö. I lördags skottade vi tre gånger.

Är lite rastlös ibland sedan killarna och äldsta dottern flyttat. Så i år fick jag ett ryck att köpa en vit amaryllis, som jag planterade och gjorde julfin. Mina närmaste vänner undrade om jag hade feber ;)
Saknar killarna men som sagt, de har det bra och det är så skönt att veta. Dessutom har de ju det varmare där är här. De frös ett tag om nätterna men nu har de fixat täcken och sover så gott.

Nu har vi alla tre katter hemma och de äter ju sin mat i trappan, annars äter en hungrig valp upp den. Men det fungerar riktigt bra.

Två dagar har gått av denna vecka och det känns skönt.
Det är ju luciadagen idag. På vårdcentralen kom ett sött luciatåg från Klubbgärdets förskola och lussade. De sjöng så fint, att man blev riktigt rörd. Men det var nog lite spännande för dom, för två svimmade. Men de var ju på rätt ställe och blev väl omhändertagna =) De piggade snabbt på sig och alla fick sedan saft och pepparkakor.

En vän till oss ligger ju svårt skadad i Salt Lake City, USA, efter att ha blivit påkörd av en bil. Men läget är stabilt och de får kontakt med honom. Känns så skönt.

På torsdag är det Lilla Julafton med juntan. Ska bli kul att träffa alla igen.

Till helgen ska jag julstäda och göra fint inför julen. Julgranen ska kläs, om vi nu inte gör det i veckan. Ska bli en lugn helg.

Maken och yngsta dottern har nu börjat övningsköra =)

Var rädd om varandra. Kram

Inga kommentarer: