Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 16 september 2011

Jag är så trött...

Ja, det har varit en jobbig och strulig vecka i familjen och jag känner mig matt. Ibland önskar jag verkligen att barn slapp mista sina föräldrar eller genomgå skilsmässor. Barn mår bäst av att vara med sina kärnfamiljer men tyvärr är ju inte livet så, och barnen får inte välja.
Men det har ändå löst sig, så gott det har gått,men det var väldigt nära att vi ställde in vår resa till Kreta, för allas skull. Men nu efter lite pusslande så löste det sig. Jag hoppas bara att maken kan slappna och njuta av semestern ändå, annars är jag lika gärna hemma och tar en resa senare.
Resor finns kvar.


Igår var vi i alla fall och tittade på vår blivande valp, som om fyra dagar är 4 veckor. Hur söt som helst. Kennel namnet är Kamas Quantos men det namnet hemma blir nog Douglas alias Dogge.
Gissa om vi blev förälskade. vi for dit hela bunten förutom äldsta bonusdottern som inte ville följa med.
Tyvärr får ju inte sönerna följa valpens uppväxt till att börja med eftersom de planerar att jobba på Malta.


Här är en tikarna, detta är mamman till vår valp samtidigt som hon är mormor åt denna kull vi ser på fotot. Dessa valpar har hunnit bli 4 veckor prick.
I oktober flyttar valpen hem till oss och det blir nog bra för mig, för huset kommer att bli tomt och tyst utan sönerna.

Idag ska jag göra lite ärenden på stan, bla apoteket. Sedan packa. Ska också kolla lite med sönerna så de har tänkt på allt.
Yngste sonen ska bla på komvux, för att han funderar på att läsa historia på distans, han vill ju bli historie lärare.

Det blir en avskedsmiddag ikväll för sönerna, eftersom de åker samma dag vi kommer hem. Har jag tur möts vi på flygplatsen. Gissa om jag kommer att krama på dom ikväll.

Resglädjen och min resfeber har inte infunnit sig ännu pga allt strul och avskedet av sönerna men det blir nog bra då vi är på plats.

Men som jag har sagt tidigare, så gör sönerna helt rätt. Är glad att de passar på att ta tillvara av livet innan de blir fast i ett förhållande eller familj, för då blir det annat som gäller. De har ju dock några år till på sig, hoppas jag, innan de binder sig med familj. Det är bra med erfarenhet innan man ska ta hand om andra och ha ett stort ansvar.

Mina tankar finns hos en familj, vars döttrar får ta farväl av sin pappa idag, som dog av sviterna efter att ha cyklat omkull. Vila i frid Nicklas Jakobsson.

Ha en skön vecka alla. Var rädda om varandra. Vi hörs efter vår Kreta resa =)

Inga kommentarer: