Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 6 januari 2011

Julhelgerna är över...


För denna gång. Det har nog varit den lugnaste julen/jullovet någonsin. Julafton firade vi som sagt var hos mor och far. Vi var fem vuxna och ett ungdom, min yngste son. Resten var på annat håll i Sverige och världen.

Efter god mat avslutades kvällen med triangelspel och firade av min far som fyllde 69 år på julaftonsnatten.

Några dagar senare få min morbror till Samara, Ryssland med sin särbo för två veckors semester. Samara ligger vid Svarta Havet. Hon är därifrån.

Juldagen for jag och maken till Hej och firade en 75-åring. Träffade då även makens övriga släkt.
Sedan jobbade jag mellan jul och nyår för att sedan få 10-dagars ledighet=).

Nyår firade vi med goda vänner. Vi började med sillunch och sedan spabad hos några vänner i Munksund. Sedan firade vi kvällen hos oss och åt en trerätters nyårssupé. Till förrätt åt vi toast med getost och honung, som var ugnsgratinerad. Till middag åt vi helstekt oxfile, ugnsbakade rotsaker och murkelssås. Till efterrätt pannacotta med mixade hallon. Det var ju bara hur gott som helst. 12-slaget firade vi med champagne och raketer.

Trettondagsafton var vi samma gäng samt några till. Återigen åt vi en trerätters meny, till förrätt blev det ugnsrostad toast med sparris, parmaskinka, västerbottensost och ruccolasallad. Till varmrätt åter igen helstekt oxfile (varför överge ett vinnade koncept) med potatisgratäng och fetaost sås. Tårta till efterrätt.
Sedan åkte vi ut på Pite Havsbad för galej. Yngste sonen och yngsta dotterns pojkvän, skjutsade och hämtade oss =) Härligt när ungdomarna har körkort.


Vi har fått mycket snö, kanske inte att jämföra med mellersta och södra Sverigen men ändå. Vi har dock haft mycket kyligt.
Här tog jag och maken oss en kvällspromenad.


På min första lediga dag, så tog jag mig en lång promenad. Det var bara -5 gr och så härligt ute. För att inte tala om hur vackert vinterlandskap vi har nu. Snön har legat kvar på träden sedan den föll första gången i november.

Idag är vi lite trötta :) men det är härligt med en latdag. Vi har haft strömavbrott över en timme och det var så mysigt med en massa tända ljus =)
Idag är det bara -8 gr ute, skönt. Imorgon blir det visst lite snö. Maken är ledig så vi ska göra lite ärenden. Han har annars jobbat alla mellandagar.
Bonussonen åker hem till sin mamma imorgon, och vi blir då den lilla familjen igen, som vi varit nästan hela jullovet.
Har pratat med äldste sonen några gånger och han har det så skönt där borta i Thailand. Han är nu på koh Tao för snorkling. Tänk så härligt han har det =)

Ska nu vara lite social med familjen :)

God fortsättning på den nya året 2011!!

Inga kommentarer: