Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 13 januari 2011

Sammanfattning 2010

År 2010 upplevdes lika bra som 2009, kanske bättre eftersom alla får fortsätta att må bra. Varför jag skriver så här, är ju för att det var otroligt tunga år 2004-2007. År som man knappt visste om man skulle klara av tillvaron ibland.
För mig är det viktigaste att min familj mår bra, materiella saker är inte av något större värde för mig. Klart att jag vill ha tak över huvudet, kläder på kroppen och mat på bordet men det är väl en förutsättning till ett välmående. Det viktigaste är att man är rädd om varandra och vi känner ett välmående.



Tänker tillbaka på året som har gått och visst har det väl hänt en del i vår tillvaro.
Vi fick otroligt mycket snö förra vintern, precis som vi verkar få denna vinter.
Januari och februari är sådana där månader då vi liksom snöar in och inte gör så mycket.
Jokkmokks marknad i februari är väl en ljusglimt. Äldsta bonusdottern träffar sin gulliga kille under jullovet :)

Mars och april är våra skotermånader. Jag älskar att vara på utflykt med skoter. Tyvärr var det mycket flövatten på isarna. I april fyllde min gulliga bonusdotter 16 år.

Maj månad var vi hela familjen till Stockholm, en längre helg. Vi lånade makens systers hus i Saltsjöbaden. Mycket trevligt som vanligt. Det är skönt att få vara med alla och bara slappa. Dessutom är Stockholm så vackert på våren och en chans att träffa lite släktingar.
Den 28 maj fyllde min älskade yngste son 18 år. Kan inte riktigt förstå att jag har så gamla barn då man är så ung själv ;-).

Juni är den vackraste månaden på hela året och så fyller jag ju själv år, 47 denna gången. Men som jag brukar säga, man ska vara glad för varje år man får fylla år. Men åren behöver ju inte gå så snabbt.

Midsommar firade vi hemma som vanligt, eftersom våra ungdomar var på språng och jag vill vara startfärdig om någon behöver hämtning.

Juli, inte lika varm som vanligt men äntligen semester. I slutet av juli fyllde min älskade äldsta son 20 år. Helt otroligt. Han är nu en vuxen ung man :) Piteå Dansar och Ler är som vanligt i juli, en festival som jag kan vara utan.

I augsti tog jag och maken en minisemester på tu man hand i Fagervik och på Ulvön. Vi bodde bla på Köpmanholmen. Dessa dagar på tu man hand njuter vi verkligen av, eftersom det är full rulle med ungdomarna den övriga tiden. Denna månad fyller även bonussone år, 14 år. Han börjar också bli stor. Augusti är ju en mysig månad, fortfarande varmt men vi kan tända ljus och mysa. Dessutom äter vi både surströmming och kräftor =) Med juntan har vi vårt årliga surströmmingsfest med bastu och nakenbad i älven, helt underbart. I augusti flyttade min yngsta bonusdotter hit, gissa om vi blev glada, för att inte tala om pappan. Så nu har vi fyra ungdomar som bor med oss =) Hon verkar dessutom trivs så bra här.
Yngste sonen var en vecka i Turkiet med sina kompisar. När han kom hem tog det slut med flickvännen efter tre år. Så denna höst har han haft hjärtesorg hela hösten. Men nu ser det ut som att han börjat återkomma till sitt gamla jag, skönt.

September, en härlig höstmånad, då åkte vi med bästgrannarna till Kreta en vecka. Det blev en underbar och rolig vecka tillsammans med dom. De förlovade sig dessutom den 12 september =). Vi åker gärna med dom igen. Ungdomarna fick klara sig hemma och de verkar ha tyckte att det var så skönt att få bo själva utan oss ;)

Oktober, då var men helt inne i jobbet igen. Var en sväng till Uppsala på strokekongress. Alltid trevligt att få åka iväg några dagar om än det var med jobbet. Ungdomarna började dessutom sitt oktober lov i slutet av oktober, som nog var välbehövligt för dom.
I oktober tog dessutom yngste sonen sitt körkort, gissa om vi var glada. Han köpte dessutom en skoter.

November kom snön och försvann aldrig. Det blev en ovanligt kylig november, snön ligger fortfarande kvar på träden sedan dess. Jag var en sväng på rehabkoordinator träff i Sundsvall, under de dagarna passade äldsta sonen att ta sitt körkort. Vi var så glada allihopa. Några dagar senare åkte han och en kompis iväg till Thailand för att resa runt i tre månader. Det är han verkligen värd.

December och snön börjar komma igen, fortfarande kyligt. Efter denna hektiska höst, så kände jag mig nästan utmattad. Så det var så skönt att ungdomarna fick lov och att man själv fick några dagars ledighet, hela 10 dagar =).
Denna månad fyllde äntligen äldsta bonusdottern 18 år och blev myndig och kommer in på uteställen :)
Jul helgerna blev precis så lugn och skön som jag ville ha den. Denna månad träffar yngsta bonusdottern en mycket trevlig ung man :)

Ja, en sammanfattning är att vi lever intensivt men i harmoni. Kanske ska försöka hitta mer lugna stunder men jag tror att det blir det framöver =)

Ser fram emot 2011.

Inga kommentarer: