Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 18 januari 2011

Livet väcker tankar...


Livet har vi ju bara till låns. Vi lever en tid på vår vackra jord och det gäller att komma ihåg att man ska ta vara på den här tiden. Det är lätt att man glömmer det när det är vardag, stress, snö, mörker, kallt osv. Men samtidigt så är det detta som gör att vi njuter när vi får vara lediga, umgås, vara ute i naturen och se det vackra omkring oss.
En nära anhörig till mig har insjuknat men tillfrisknat lika fort, jag känner mig inte speciellt orolig men det väcker ju förstås tankar. Att livet bara är till låns.
För honom ska det förhoppningsvis vara en påminnelse att man ska inte bara ta hand om andra, utan även sig själv. Så för honom lär det bli nyttigare mat och promenader framöver =) Att man ser till att detta blir en vana.
Lovade ju äldsta son att gå ned lite i vikt och på facebook frågade han hur det gick. Hmm, det har väl inte gått så bra. Ta dig nu i kragen sa han och ut gå med dig!!! Så istället för att slöa till i soffan, så tog jag mina stavar och gick ut. Det var så skönt.
På torsdag, ska jag prova Zumba. Aerobic till salsatoner, det ska bli skoj. Tur att förkylningen nästan är borta nu.

Jag är ju barnsligt förtjust i våra tre katter. En som gärna håller mig sällskap vid datorn, är katten Gustav. Han är en riktigt sällskaps sjuk katt. Så han lägger sig ofta bredvid datorn när jag sitter och surfar runt =)

Detta är katten Herbert som bara älskar papperspåsar, ligger gärna på dem men ännu heller i dom. Så det kan prassla rätt mycket då han stökar med sin påse. Han ligger ofta och sover i sin papperspåse :) Denna katt följer oss gärna på promenader men jamar om vi går för långt hemifrån, då får vi bära honom. Han vill helst bara vara kring tomten.

Katterna Felix och Gustav har precis fått vitaminer, gärna med kattmynta i. De blir som tokiga och kråmar sig som aldrig förr. När jag skakar på paketet, så kommer de springande.
Det är otroligt vad dessa tre katter har gott sällskap av varandra, de sover, äter och busar tillsammans.

Maken är på resa igen, kommer hem imorgon. Känns skönt att han kommer hem.
På fredag är det dags för mitt junta gäng igen. Vi ska träffas hos grannen, då ska jag ha vin med mig samt kunna OLW sången "Nu är det fredagsmys". Har inte tränat ännu, kan bara första strofen hahaha.
Resten av helgen blir väl mys med maken =)

I huset har det faktiskt hänt lite, uppe i badrummet har vi nu belysning samt golvvärmen är i gång. Härligt! Nu ska det inredas med spegel, spegelbelysning och hylla och dyl. Listerna ska dit.
Känns bra.

Inga kommentarer: