Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 27 december 2010

Nu är glada julen slut, slut slut....

...och en ny arbetsvecka har börjat.

Julen blev en stillsam jul, eftersom maken barn inte var här och min äldsta son i Thailand. Det var bara yngste sonen som var med oss.
På em ringde äldste sonen och önskade oss God Jul! Jag blev så glad, härligt att höra hans röst. Han verkar ha det så bra. En fin julklapp till sin mamma att få höra hans röst :)
Vi var även förbi graven och tände ett ljus hos killarnas pappa. Det var så fint på kyrkogården. Sedan for vi till killarnas farbror med fru och kusinerna. Vi lämnade julklappar åt dem. De hade det så mysigt med eld i kaminen, precis som jular ska vara. Lugn och ro och mys.

Julen firades hos mor o far, där även min morbror från Tårrajaur var med. Vi åt god mat, delade ut julklappar.
Jag måste ha varit mycket snäll, för jag fick en sådan fin julklapp av tomten alias maken. En bärbar dator. Min gamla hade ju grafikkortet gått sönder på, så den var ju bara att kassera. Gissa om jag blev glad men själv fick han bara ett par skinnhandskar av mig, inte riktigt i samma prisnivå, eller hur? Så det kändes väl inte riktigt rättvist. Men nästa gång kanske det är hans tur att få något han behöver av tomten ;-).

Kl 22 sa sonen, nu åker jag till mina kompisar och jag måste väl säga att jag förstod honom. Vi andra spelade triangelspelet till midnatt, då vi firade far. Han fyller nämligen år fem över tolv på julaftons natten, dvs den 25 december.
Sedan åkte vi hem, maken och jag till vår hus med tre väntande katter.

Juldagen firade vi i Hej, västerbotten. Makens morbror fyllde 75 år. Det var en trevlig kväll och en bra tillfälle att få träffa makens släkt. Det var mycket god mat och efterrätt, tror att vi rullade fram.

Sedan kom bästa dagen, annan dag jul, min pyjamas dag. Det är en dag då jag inget gör, eller rättare sagt bara gör det jag vill göra. Är någon hungrig, så får de öppna kylskåpsdörren och ta sig mat själva. Fast vi blev lite hungriga maken och jag, och vi var less julmaten, så vi drog till MAX och åt hamburgare :) Smakade hur gott som helst. Sedan hem igen och jag tog en power nap. Älskar dessa lata dagar.

Snart är det nytt år och det känns skönt. Familjen mår bra och jag ser fram emot nästa år, har lovat mig själv att försöka ta det lugnare än det år som varit, i alla fall försöka :)
Jag mår bra av lugn och ro med lite skojigheter emellanåt. Mår inte dåligt av att få vara för mig själv ibland, snarare tvärt om, så uppskattar jag det mycket.

Maken är i Tärendö, kommer hem imorgon kväll. Då åker yngsta bonusdottern till sin mamma och istället kommer bonussonen hit på sitt jullov. Han ska fira nyår med oss. Maken känner sig så nöjd då han får rå om sina barn. Yngsta bonusdottern kom en dag tidigare, så att hon skulle få krama på sin pappa innan hon åker vidare. Gissa om han var nöjd. Fast hon ville nog krama på pojkvännen också :)

Det var en lugn dag på jobbet, det har jag inte upplevt på mycket länge. Kändes så skönt. Flexade ut lite tidigare och så blir det nog hela veckan.

Ska nu fortsätta och se på TV, innan jag somnar för kvällen.
Ungdomarna for iväg och lär väl inte komma förrän sent.

Ha en god fortsättning alla!!

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

God fortsättning på dig!
Vilken fin julklapp du fick av sonen, kan tro att det var bland dom mest uppskattade sakerna som hände på julafton :) Men nu är det väl inte så jättelänge innan han kommer hem va?!
Din annandag jul lät helt underbart skön! Min blev lite mer ruschig men då hade jag å andra sidan gott om slötid innan just den dagen ;)


Ha det så gott på jobbet, ta det lugnt och njut!

KRAM