Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 30 juni 2012

Lite från Malta

 Till slut fick jag äntligen åka och hälsa på mina älskade söner på Malta.  De hade precis flyttat till St Julians från Sliema, där vi nu bodde. Men det var inte så långt bort ändå.
Med på resan var även maken,  mina föräldrar samt ett annat föräldrapar till en kompis åt sönerna.
 Frukosten serverades högst upp på hotellet, därifrån hade vi en fantastisk utsikt över Sliema, och mot Gzira, som ni ser här. Men vi såg även rakt över mot Valetta. Som ni förstår så befann vi oss i en storstad, med 26 gr i skuggan, så det var rätt varmt att strosa omkring.
Men det var en lugn storstad, ingen stress, inga sura människor osv. Utan en stad där man kände sig trygg.


 Tog ett kort på vårt hotell, till vänster om Burger King, då vi åkte taxibåt, tvärs över havsviken till Valletta. Det var inget märkvärdigt hotell men helt okej. Utom första natten, då vi fick bås till hotellrum. Vi kände att så här kan vi inte bo och dagen därpå fick vi alla tre par, gigantiska hotellrum.  Hur det kan bli så, har jag ingen aning om.


 Kring Valletta, Sliema, Gzira och St Julians, som växt ihop, så finns det inga stränder men gott om klippbad. Riktigt härligt såg det ut. Kan tänka mig att det är massor med folk när det är högsäsong.


Själv for vi på en poolclub, grattis solstolar för att det var lågsäsong, inte oss emot. Vi fick en riktigt  härlig dag här.

En del vågade sig ned i havet medan jag själv höll mig till poolen. Kan väl säga, som badkruka jag är, att det var inte så varmt i poolen heller men helt okej eftersom det var så varmt i luften.


Jag kommer att visa fler bilder från Malta så småningom.


Ja, vi har ju firat midsommar också, och vi fick ju helt okej väder, om än lite kyligt i skuggan och lite blåst.
Vi var ute på en stuga med goda vänner och familjer och hade en riktigt trevlig dag.

 Varje år ordnar detta fantastiska par, bror med fru till vår bästgranne, midsommar fest. Vi hjälps alla åt och gör en buffé, som blir lika fantastisk varje år.


 Kan väl säga att ingen går hem hungrig. I år hade jag gjort en matjesilltårta, som blev hur god som helst. Så den måste jag göra igen.


 Efter maten, får man ta igen sig lite och då passade vi på att njuta av solen.


 Lekar hör till varje gång, i år var bästgrannen lekfarbror. Här tävlades det att dricka en öl med två tamponger i munnen. Inte det lättaste...
En del vågade sig även på ett dopp i havsviken, bla maken och äldsta dottern. Själv tittade jag mer än gärna på ;)


I helgen är det Summer Games, fotbollsfestivalen i Piteå, den näst största i Sverige. Bara Gothia är större. I år kom det 798 lag från många olika länder. Fantastiskt.
Tyvärr blir det nog inte så bra väder idag, men bättre än vad som var utlovat. Igår fick de en härlig fotbollsdag, förutom att det har blåst.
Vi ska fara och se en match idag, hoppas det inte regnar då. 
Detta är en underbar helg, med många glada och härliga människor. Gillar denna helg betydligt mer än PDOL, Piteå dansar o ler, då det mest är stök.


Nä, ska göra frukost åt maken. Han har fått sova lite längre, eftersom han kom hem sent igår från Eskilstuna. Han har varit där ett par dagar.


Ha en skön helg, och ni som har semester, så hoppas jag att värmen kommer snart. Själv har jag två veckor kvar att arbeta.

Inga kommentarer: