Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 13 juli 2011

Småbarnsförälder igen

I fredags så hade vi främmande och satt ute. Då hörde vi ett litet pip och vår svarta katt Herbert var väldigt intresserad av en buske. Vi gick dit och vem satt där, jo, en lite harunge. Oj, tänkte vi. Den har sprungit vilse och så tog vi in den och gjorde ett bo i en stor plastback.
Men det tog bara en stund, sedan kom Herbert bärandes hem två till, en och en. Utan att göra dom illa. Tydligen ville han ta hand om dom. Tokiga katt. Så då var det plötsligt tre.

Vad gör man. Jo, man googlar. Och där fick vi reda på hur man tar hand om vilda harungar innan de klarar sig, så att man kan släppa ut dom igen.

På söndagkväll kom han med en till. Så nu är dom fyra. Men det är bra att dom har varandra.

I lördags bar det av till djuraffären och köpa mjölkersättning för hundvalpar. Vi tog även reda på vad det äter i vilt tillstånd, även fast de kanske inte äter så mycket grönt än. Men de äter bla rallarros, maskrosblad och vide.

Här ska en vägas innan de matas, så att vi får reda på om de får i sig maten. Vilket har visat sig inte var något problem.

Lite tjorvigt var det första gångerna att mata dom. Man fick lirka och det tog en timme. Sedan tog det en halvtimme, och nu matar vi varsin och det går på en kvart. Det lapar snabbt i sig maten =) De verkar pigga och trygga.

Nu har vi lånat en bur och de bor ute. De ser nöjda ut. Katterna sitter utanför och funderar vad detta egentligen är för något men verkar ändå inte allt för intresserade.
Hoppas det fortsätter i denna fart, så att de snart får komma ut i det fria.

De är verkligen hur söta som helst =).

I fredags hade vi sillmiddag och grill middag. Vädret är ju ljuvligt, så vi är ute nästan hela tiden.
Alla ungdomar var med, även respektive samt att vi hade vänner här med sina ungdomar.

Sommaren är verkligen ljuvlig när man kan sitta ute och njuta.

Jag har ju skrivit om det förr men jag älskar verkligen mina röda pelargonier. Ingen sommar utan dom.

Ja, det har ju varit väldigt varmt länge nu. Katten Herbert kryper in mellan alla lupiner och ligger där och svalkar sig. Där kan han sova i flera timmar.
Det har varit några oroliga dagar också. Katten Felix var borta i fem dagar, sedan behagade han att komma hem måndagmorgon. Precis som om han vara varit ut fram och tillbaka. Dessa katter. Men det är underbara djur. Om jag måste vara ett djur i mitt nästa liv, ska jag vara katt i en familj som vår =)

Vi är nu inne på vår andra semestervecka, det har varit lugna dagar. Ungdomarna, utom bonussonen, jobbar på.
Bonussonen har vänt på dygnen trots att vi gör allt för att få upp honom och hålla han vaken på dagtid. Han har inga problem att hålla sig vaken på em, kvällen och till nästa morgon, puh. Han är nog egentligen den som är mest vaken av oss alla men fel tid på dygnet. Han blir nog en nattmänniska, dagtid är han som i koma.
Påminner om min äldsta son.

Snart ska man jobba två veckor och sedan åker jag och maken iväg en vecka på semester på tu man hand. Känner i hela kroppen hur välbehövligt det är, ja, inte bara i kroppen utan även i sinnet. Det har varit en intensiv vår o försommar. Sommaren har dock gått i lugnare tempo.

Nä, ska nu läsa klart min fjärde bok på drygt en vecka, slutet närmar sig på den och det är spännande. Ha en fortsatt skön vecka.

Inga kommentarer: